Organisk deling av innhold og å trygle dine tilhengere om hjelp blir mer og mer vanskelig. Facebook-brukere er lei av salgs-argumenter og det forventes innhold av høy kvalitet som trigger deling fordi innholdet engasjerer.

Hvordan kan du trigge et slikt engasjement? Her er 7 tips du kan prøve:

 

1. BRUK BILDER TILPASSET SOSIALE MEDIER

Bilder er verdifullt, men det vet du allerede. Det finnes et lass av data som bekrefter at hjernen oppfatter viuselt innhold bedre enn et lass av tekst. Faktisk får poster på Facebook som inneholder bilder 120% mer engasjement enn en gjennomsnittlig tekst-basert post.

Tips til å skape kreative bilder uten å kunne PhotoShop: www.canva.com og www.shareasimage.com.

 

2. HVILKET SOM HELST BILDE

I blant har du kanksje ikke tid til å lage et unikt bilde for hver post, men det er greit. Men sørg alltid for å bruke et bilde. Hvis du publiserer med WordPress kan du velge akkurat det bildet du ønsker og du kan på forhånd se hvordan det vil se ut. For best resultat, er ofte et firkantet bilde det som ser best ut.

 

3. HOLD POSTENE KORTE

Du trenger ikke skrive et sammendrag av innholdet du linker til på Facebook.

Kortere poster har en tendens til å gjøre det bedre enn lengre og holder du antall tegn under 250, kan du oppnå 60% mer engasjement! Det lønner seg å være kortfattet og presis.

 

4. BETAL FOR MER REKKEVIDDE

Du har nok lagt merke til dem allerede. Promoterte poster på Facebook har god effekt og du kan spesifisere målgruppen din meget godt. Har du en liste med epostadresse fra kunder som abonnerer på nyhetsbrev fra deg, kan du laste den opp og opprette en målrettet kampanje på de du allerede har et forhold til. Dette holder kostandene nede og engasjementet oppe. I tillegg får du en bonus med organisk deling når deres venner  engasjerer seg i ditt innhold som du har promotert.

 

5. GJØR DINE FANS SPESIELLE

Alle liker å bli satt pris på og føle seg eksklusiv. Lag poster som er «kun for Facebook fans» og du vil se at innholdet får mer oppmerksomhet enn det ellers ville gjort.

 

6. BRUK COVER-BILDET

Har du gått all-in og har et innhold du er stolt av, bruk cover-bilde for å gi det litt mer oppmerksomhet. Det er derfor det er der!

 

7. FINN ET MØNSTER

Eksperimenter, se hva som fungerer og repeter. Når du finner en formel som fungerer har du gjort det riktig.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *